Racionalitás és lélek találkozása - Vedd kezedbe az életed irányítását!

Önkép - Molnár Marinettával

A boldog élet, az ikigai és a flow

2020. június 26. - Molnár Marinetta

img_20200626_103032-01.jpeg

Ha valaki olvasta az Ikigai, a hosszú élet japán titka című könyvet, tudja, hogy Csíkszentmihályi gondolatai tökéletesen beleilleszthetőek egy színvonalas, megnyugtató és boldog életbe. 

A mai multitasking világban azt gondoljuk, hogy nem engedhetjük meg magunknak, hogy egyszerre csak egy dologra figyeljünk, egy dologgal foglalkozzunk. Pedig számos előnye van annak, ha a fókuszt választjuk a szétszórtság helyek. Többek között nő a flow esélye, amit én is vesszőparipámnak tartok, és hiszem, hogy kardinális pontja a sikeres, elégedett élet megteremtésének. A flownál csak a jelen létezik, pontosan tudjuk, mit kell csinálnunk, tiszta és fókuszált az elménk, és élvezzük, amit éppen csinálunk. Továbbá:

- nő a termelékenység,

- több mindent tudunk megjegyezni,

- csökken a tévedés esélye, hiszen nem mosódnak össze a teendők, gondolatok,

- nyugodtabb munkavégzés - nem stresszelünk attól, hogy nem tudjuk ellenőrzésünk alatt tartani a feladatokat,

- figyelmesebbek leszünk a többiekkel - ez a stresszel is összefügg, illetve azzal, hogy megosztott figyelem mellett (beszélgetés közben telefont nyomkodunk, e-mailt olvasunk, stb.) elsiklunk a másik érzései, mondandója felett,

- növeli a kreativitásunkat, hiszen több időnk és energiánk jut egy folyamat felépítésére.

Mindezt azért tudom megerősíteni, mert én is a multi világból jövök, ahol több országot és több területet kellett összefognom, még éjjel is adatokat elemeztem, hogy reggelre már prezentálhassak. Azt hittem, ez a dolgok rendje. Folyamatosan rohantam, semmiben nem tudtam igazán elmélyülni, nem tudtam kapcsolódni. Volt, hogy 7 hétig alig aludtam, mert folyamatosan forogtak a kerekek a fejemben, agyaltam. Még fogmosás közben is legalább 4-5 másik dologgal foglalkoztam, egyszerre 4-5 könyvet olvastam, egyik találkozóról rohantam a másikra, még a barátokat is időponthoz kötöttem. A tudatos életmódváltásnak köszönhetően ebből ma már nem engedek - nem csak a saját magam érdekében, de a szeretteim miatt is. Hogy megéljük a pillanatokat, és boldogabban, együtt, egymásra figyelve teljenek a napjaink, éveink. Mert ez is döntés, talán az egyik legfontosabb az életünkben. 

Ha Te is hasonló helyzetben érzed magad és/vagy változtatni szeretnél az életeden, kérlek látogass el a www.onkep.com oldalra és keress bizalommal!

Marinetta 

A bejegyzés trackback címe:

https://onkep.blog.hu/api/trackback/id/tr4415969572
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása